Uzupełnieniem naszej oferty, obok propozycji szkoleniowych, są usługi z zakresu doradztwa i wdrożeń, realizujące misję wspierania przedsiębiorstw w podnoszeniu skuteczności ich działania.
Dotyczą one następujących obszarów:
Mystery Guest
Badanie „Mystery Shopper” (tajemniczy kupujący) – nazywane w branży HoReCa „Mystery Guest” (tajemniczy gość) – jest spojrzeniem klienta na jakość usług i pracy personelu. Ma ono na celu zwiększenie efektywności systemu informacyjnego dotyczącego jakości obsługi gości w hotelach i restauracjach. Jest wykorzystywane do określenia stopnia zadowolenia gości oraz poziomu motywacji samych pracowników. Pozwala poprawiać standardy obsługi oraz umożliwia racjonalne oszacowanie inwestycji przeznaczanych na szkolenia i rozwój pracowników.
„Tajemniczy Gość” nie różni się niczym od zwykłego gościa (podobnie wygląda, podobnie się zachowuje, posiada zbliżone cechy społeczno-demograficzne), dzięki czemu kontakt z personelem oraz proces obsługi przebiega w sposób naturalny i nie wzbudzający podejrzeń. Naturalność sytuacji podczas badania i jego anonimowość sprawiają, że dokonana ocena jest obiektywna i daje obraz rzeczywistych doświadczeń gościa.
„Tajemniczy Gość”, to ponadto możliwość prowadzenia zarówno obserwacji biernej (audytor obserwuje, jak obsługiwani są inni goście oraz dokonuje obserwacji wyglądu obiektu), jak i obserwacji uczestniczącej (audytor sam jest gościem).
Rzetelność oceny gwarantują osoby wykonujące badanie. Nie są to ludzie przypadkowi, ale fachowcy stale współpracujący z Centrum Doskonalenia Kadr CeDeKa mający duże doświadczenie w branży hotelarsko-gastronomicznej. Nasi konsultanci (audytorzy) są odpowiednio przeszkoleni, znają specyfikę badań oceniających jakość obsługi, są osobami komunikatywnymi i asertywnymi potrafiącymi zapamiętać przebieg wizyty i go opisać.
Sprawdzenie usług oferowanych przez hotel trwa zazwyczaj dwa, trzy dni. Tyle czasu spędza z reguły nasz „tajemniczy gość” w obiekcie należącym do klienta. Wcześniejszy etap badania obejmuje natomiast przygotowanie narzędzi w postaci kwestionariusza wizyty oraz scenariusza obserwacji uczestniczącej – czyli schematu przeprowadzenia akcji w danym hotelu, czy restauracji.
Kwestionariusz – budowany w stałym dialogu z naszym Klientem – bazuje na standardach obowiązujących w obiektach hotelarskich i gastronomicznych oraz standardach przyjętych za obowiązujące w danej firmie. Na pytania kwestionariusza przekładane są wcześniej określone zagadnienia badawcze, które mają podlegać ocenie. Dobrze przygotowany kwestionariusz dotyczący wszystkich obszarów funkcjonowania hotelu i zapewniający skuteczność podejmowanych działań zawiera więcej niż 100 pozycji.
Wyniki badania przedstawiane są w formie pisemnego raportu, który pokazuje obraz hotelu, czy restauracji widziany oczami statystycznego gościa. Raport zawiera analizy danych, podsumowania oraz wnioski płynące z badania – ujęte jako zalecenia pokontrolne.
Zarządzanie marketingowe
Doradztwo oraz aktywne wspieranie właścicieli i menadżerów w procesie tworzenia tożsamości i kształtowania wizerunku zakładów branży HoReCa w warunkach silnej konkurencji.
- Doradztwo w zakresie strategii marketingowych
- Marketing internetowy
Systemy jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności (HACCP)
- Procedury DPH / DPP (Dobra Praktyka Higieniczna / Produkcyjna) – opracowanie dokumentacji wdrażającej
- Wdrażanie procedur DPH / DPP
- Audity DPH / DPP – prowadzenie okresowych auditów przestrzegania wprowadzonych procedur DPH / DPP
- Wsparcie w procesie wdrażania systemu HACCP
Organizacja i funkcjonowanie nowoczesnej recepcji
Działania w ramach programu doradczego umożliwiają podniesienie standardu obsługi gości i doskonalenie procesów pracy wewnątrz przedsiębiorstwa.
Program doradczy, w zależności od potrzeb klienta, obejmuje:
- konsultacje dla menedżerów z zakresu organizacji, funkcjonowania i procesów pracy na recepcji
- tworzenie procedur dotyczących obsługi gości
- szkolenia dla osób pracujących na recepcji.
Prawo pracy i bhp
- opracowywanie regulaminów pracy, wynagradzania, regulaminów organizacyjnych oraz pozostałej dokumentacji dotyczącej stosunku pracy
- ulepszanie istniejących systemów zarządzania bezpieczeństwem pracy
- ekspertyzy, audyty BHP
- wykonywanie obowiązków inspektora do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w zakładach pracy
– zadania wykonywane w zakresie określonym w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. nr 109, poz.704, z późniejszymi zmianami) - prowadzenie postępowań powypadkowych
– wykonywanie dokumentacji powypadkowej z wypadków przy pracy, z wypadków zrównanych z wypadkami przy pracy oraz z wypadków w drodze do i z pracy - ocena ryzyka zawodowego
– analiza i ocena zagrożeń na stanowiskach pracy, przy wykonywanych pracach, opracowywanie programów naprawczych w celu eliminacji lub ograniczenia zagrożeń, dokumentowanie przyjętych działań - opracowywanie instrukcji obsługi maszyn i urządzeń w zakresie bhp
Kształtowanie relacji partnerskich
Przedmiotem doradztwa jest pomoc przedsiębiorstwom w zakresie tworzenia korzystnych relacji i warunków współpracy między potencjalnymi partnerami. Nasze wsparcie kierujemy zarówno do nowych podmiotów gospodarczych, rozpoczynających działalność, jak również do firm istniejących na rynku od dłuższego czasu.